دیدنی های استانبول
نوشته شده توسط : نیکنام

پارک مینیاتورک استانبول :

پارک مینیاتورک استانبول در سال 2003 به عنوان بزرگترین پارک مینیاتوری دنیا گشایش یافت.مساحت این پارک شامل 60 هزار متر مربع است و شامل 15 هزار متر مربع فضای ماکت، 40 هزار متر مربع فضای سبز و آزاد3،500  هزار متر مربع فضای سرپوشیده و 2 هزار متر مربع استخر و راه آبی و گنجایش 500 اتومبیل  را دارا می باشد و از جاذبه های گردشگری درتور استانبول به شمار می رود. این پروژه با برنامه ریزی ویژه در مدت زمان 22 ماه تکمیل شد. پارک مینیاتوری ترکیه (مینیاتورک) در دنیا از نظر مساحت موجود برای ماکت و مدت زمان اجرا و پایان پروژه دارای رتبه تخست در جهان میباشد و در حقیقت یک شهر مینیاتوری است. این پارک شامل 105 اثر تاریخی بود که 45 اثر تاریخی برای استانبول، 45 اثر تاریخی برای آناتولی و 15 اثر تاریخی دیگر که امروزه خارج از مرزهای ترکیه قرار دارند. مینیاتورک یکی از سرگرم کننده ترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد و بیشتر مسافران تور استانبول از این پارک استثنایی دیدن می کنند.این پارک در  واقع یک شهر مینیاتوری است که در انتخاب اثرها ، ساخت ماکت و مقاومت ماکت در  فضای آزاد دقت بسیار زیادی شده و برای هر ماکت تکنولوژی بسیاری بکار گرفته شده است.

_مینیاتورک_استانبول_2.jpg

_مینیاتورک_استانبول.jpg

 

مسجد بایزید استانبول :

 یکی دیگر از مسجدهای تاریخی شهر استانبول به حساب می آید این مسجد به دستور سلطان و خلیفه امپراتوری عثمانی، بایزید دوم ساخته شد و دومین مسجد بزرگ پس از فتح قسطنطنیه، استانبول امروزی می باشد. این بنا از اهمیت تاریخی و معماری قابل توجهی برخوردار است. معمار مسجد بایزیدیعقوب شاه بود و ساخت این مسجد پنج سال به طول انجامید از سال۱۵۰۱ تا ۱۵۰۶ میلادی. طاق‌های بالای مسجد توسط ستون‌های سنگی نگه داشته شده‌ است و گنبد روی ستون‌های سنگی ساخته شده است. در کناره های سقف گنبد این مسجد مانند ایاصوفیه نام‌های الله، محمد ابوبکر،عمر،عثمان،علی،حسن وحسین به خطترکی عثمانی حک شده است. این مسجد یکی از برترین جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می رود و هر ساله توجه گردشگران تور استانبول را به خود جلب می نماید.

 

_بایزید_استانبول_3.jpg

_بایزید_استانبول_2.jpg

 

مسجدایاصوفیه :

این مسجد به خاطر معماری شگفت انگیز، نماهای باشکوه داخلی و اهمیت تاریخی اش گردشگران را به شهر استانبول جذب می کند. بین سال های 532 و 537 ساختمان آن به مدت هزار سال کلیسا بود. سپس از سال 1453 تا 1934 که تبدیل به موزه شود، مسجد بود. می توانید از این مسجد در محله سلطان احمد، در روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 09:30 تا 04:30 دیدن کنید. ورودی آن 13 دلار آمریکا است. اگر به بناهای تاریخی علاقه مند هستید حتما با تور استانبول همراه شوید .

.jpg

 

مطالب مرتبط :

تور استانبول زمستان 94

تور استانبول دی 94

تور استانبول نوروز 95

 





:: موضوعات مرتبط: توراستانبول , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های استانبول ,دیدنی های استانبول, بهترین دیدنی های استانبول ,مکان های دیدنی استانبول, دیدنیها ومراکز گردشگری استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: